نام کاربری:   کلمه عبور:        کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  |  ثبت نام

نگرشی بر اختلاط اندیشه های بشری با آموزه های پیامبران الهی8

  • ایجاد شده توسط maseeh در 14 اسفند 1396
  • دسته بندی ها:

بدعت در اسلام

 

 چنانچه در قسمتهای پیشین این نوشتار مستندا و اجمالا عرضه گردید با غصب منصب اوصیای بر حق پیامبران که برگزیده ی خداوند بودند تحریفات تعالیم  الاهی آغاز گردید ... و با غصب منصب وصایت آخرین پیامبر الاهی -که تحریفات وارده بر تعالیم پیامبران پیشین را تصحیح نمود و آموزه های آسمانی را خالص و با کمال ارائه نمود -بار دیگر، تاریخ به وسوسه و مدیریت شیطان، تکرار شد و دربها به سوی دروغ پردازان و تفسیرهای به رای کلام خدا باز شد و شیطان، خشنود از فرمانبرداری غافلان و دوستان غاصب و فاسدش، به پیاده کردن نقشه ی خویش که همان به مرور هر چه بیشتر دور کردن بشریت از حقیقت و در نتیجه از سعادت ابدی می باشد، ادامه داد ...

 

آن هنگام که شیطان –که از جنیان و در نتیجه موجودی با اختیار استفرمان الاهی سجده بر حضرت آدم علیه السلام را سر باز زد و از روی تکبر و حسد قسم خورد که بر سر صراط مستقیم الاهی بنشیند، بروز نقشه ی پلید وی آغاز شد و در برابر هر سنت الاهی سنت-نماهایی شیطانی طراحی کرد و به دوستداران آگاه و ناآگاهِ، غافل و گمراه خود از انسان و جن الهام و القا کرد و آنان با اختیار خود پذیرفتند ... در برابر پیامبران و علم الاهی آنان، دانشمندنمایان مکاتب فکری و رمز آلود غیر الاهی و به اصطلاح الاهیون تحت تاثیر قیرالاهیون و ... را برافراشت و آموزه های گاه پیچیده ی فکری و گاه به ظاهر جذاب سر آلود کفر آمیز و ... را به آنان الهام، و تقویت نمود ... ... در برابر اوصیای برگزیده ی انبیای الاهی، غاصبان و دروغ گویان را گماشت ... جهت تضعیف باور به معجزات سحر و جادو را توسط جنیان پیرو خویش در جوامع رواج داد و به انسانها نیز آموخت و بدینوسیله حتی به ظاهر برخی حاجات را بر آورده نمود و اعتماد ناآگاهان را جلب کرد ولی در واقع به تدریج، علنا و ضمنا، کفر و نفاق و پریشانی و گمراهی را ترویج داد ... در برابر تنها راه نجات که از ابتدای خلقت پذیرش ولایت محمد و آل محمد صلی الله علیهم اجمعین –اشرف مخلوقات خدا و تبیین کنندگان و نگاهبانان صراط مستقیم عبودیت الاهی- بوده است، راههای ساختگی و سراب آلود با نام نجات ساخت و پرداخت ... در برابر توحید الاهی، مکاتبی کفرآمیز و شرک آلود و توحید-نماهایی شرک آلود ارائه داد ... و ...

 

در مورد عملکرد شیاطین در برآورده کردن حاجات و ... امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: (بحار الانوار، جلد 74)

 

اى كميل! شیاطین ترا فريب دهند با نفسهايشان و هر گاه نپذيرى بتو و نفس تو مكر نمايند به نيكو نشان دادن ميلها و برآورده کردن  آرزوها و حاجاتت و ترا فريب دهند و ترا فراموش كنند فرمان دهند و جلوگيرى نمايند و گمان ترا بخدا نيكو نمايند تا اينكه اميدوار بخدا باشى و باين اميد هم مغرور و فريب خورده سپس نافرمانى خدا را كنى و پاداش نافرمانى آتش است

 

اى کمیل! همانا زمین پر از دامهاى شیاطین است و از آن دامها هیچ کس نجات نیابد جز کسى که به ذیل عنایت ما خاندان رسالت چنگ زند، و خداوند تو را [در قرآن] دانا و آگاه ساخته که از آن دامها جز [عباد] بندگانش نجات نیابد و بندگان او موالیان ما هستند.

 

اى كميل! همانا شيطان از خودش وعده نميدهد بلكه از خدا وعده ميدهد تا مردم را وادار بگناه كند پس ایشان را گرفتار ميكند.

 

اى كميل! همانا شيطان با مهربانى و فريبش بر تو می آید، پس فرمانت ميدهد به آنچه ميداند كه تو بآن انس دارى از اطاعتى كه آن را وانميگذارى، پس تو گمان ميكنى آن شيطان فرشته اى گراميست بلكه او شيطان رانده شده است، پس هر گاه به او آرامش پيدا كردى و خاطر جمع شدى ترا به نابوديها و هلاکتهای بزرگى وا می دارد كه با آنها اصلا نجاتی نيست.

 

شيطان راههاى خود را به شما آسان مى نماياند، و خواهد كه گرههاى استوار دينتان را يكى پس از ديگرى بگشايد ... (خطبه ی 121، نهج البلاغه)

 

و ... برای نمونه ای از به اصطلاح "راه انحصاری نجات" که پیروان شیطان، جهت رویارویی با تنها راه نجات ابدی، پرچمش را برافراشته اند دوستان را به مطالعه ی مقاله ی ذبح عظیم در این سایت ارجاع می دهیم.

 

و اما در مورد این نکته ی حیاتی که از ابتدای خلقت تنها راه نجات ولایت حضرت محمد و دوازده امام معصوم  از ایشان صلی الله علیهم اجمعین بوده است دوستان را به مطالعه ی کتاب الکترونیکی منشور حقیقت از خلقت تا ابدیت در این سایت دعوت می کنیم.

 

برمی گردیم به ادامه ی بررسی نقشه ی سیستماتیک شیطانچنانکه در قسمتهای پیشین این نوشتار اجمالا بررسی شد، بعد از اینکه به وسوسه ی شیطان غصب منصب وصایت انبیای پیشین رخ داد تعالیم الاهی انبیا تحریف گردید و با انواع اساطیر و مکاتب فکری و سرآلود و ... آمیخته شد و به مرور مکاتبی با نام و بعضا ظواهری الهی لیکن با بواطنی بافته ی افکار و تخیلات بشر تحت وسوسه ی شیطان قدم به قدم جایگزین مکتب انبیا علیهم السلام شده است ...

 

بنا بر همان نقشه ی پلید و قدیمی شیطان در میان مسلمانان هم پایه ی شوم تحریفات آموزه های الاهی با غصب منصب وصایت امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام گذاشته شد و به فرمان الاهیِ انحصاری بودن تفسیر و تأویل قرآن توسط صاحبان قرآن یعنی چهارده معصوم علیهم السلام پشت شد و در نتیجه درها به تفسیر به رأی قرآن باز شد ... برمبنای همین پایه ی مسموم و شیطانی جنگها و خونریزیهای ظالمانه همچنان ادامه دارند  ... به مرور بدعتها و مذاهب باطلی با اقتباس از پیشینیان بوجود آمده اند ...

 

بروز یکی از این بدعتها و مذاهبِ ضمنی در میان مسلمانان به نظر می رسد که با شخصی به نام ابو هاشم در قرن دوم هجری بود. حاجی نایب الصدر شیرازی مولف "طرائق‌الحقائق" که خود از صوفیان بود ابوهاشم را موسس صوفيه گفته است.

 

عبدالرحمان جامي صوفی هم در نفحات الانس من حضرات القدس - کتابی در شرح زندگی عارفان و صوفیان مسلمان سده‌های نخستین- ص 31 گفته است که اولين كسی كه در ميان مسلمانان نام صوفی بر او اطلاق شد، ابوهاشم كوفي شامي بود و قبل از او كسي به اين نام خوانده نشد.

 

مرحوم مقدس اردبيلي در حديقه الشيعه، ص 560 تصریح کرده است که در اواخر زمان بني اميه، شخصي به نام عثمان بن شريك كوفي كه به ابوهاشم كوفي مشهور بود پيدا شد و مانند رهبانان مسیحی، جامه هاي پشمينه درشت مي پوشيد. بنا بر طبقات الصوفية ص 4 ابوهاشم شيخ شام شد.

 

همچنین مرحوم مقدس اردبیلی ابوهاشم را مانند نصاری (مسیحیان) قائل به اتحاد [به تعبیری همان وحدت وجود و موجود] معرفی کرده است.

 

كيوان قزويني كه خود مدتها از سران مشايخ فرقه صوفیه گنابادي بود، در استوارنامه ص 22 مي گويد: «اول كسي كه زير بار اين ننگ و بدعت رفت، ابوهاشم كوفي بود كه رنجها به خود راه داد تا عراده صوفي راه افتاد».

 

امام صادق علیه السلام  درباره ابوهاشم که با آن حضرت معاصر بود، فرمودند:

 

انه فاسد العقيدة جداً و هوالذي ابتدع مذهباً يقا له التصوّف و جعله مقرّاً لعقيدته الخبيثة

 

ابوهاشم جداً فاسد العقيده است او مذهبي را اختراع كرد كه به آن تصوف گفته مي شود و آن را قرارگاهي برای عقيده ناپاك خود ساخت.

(شيخ حر عاملي، الاثني عشريه، ص 33 – حديقة الشيعة، ص 564.)

 

ابوهاشم كوفي پيرو مذهب اهل سنت و مخالف ائمه اهل بيت علیهم السلام بود. مرحوم سيد نعمة الله جزائري در مورد تصوف مي نويسد:

 

"بعد از آمدن اسلام در گروهي از مخالفين اهل بيت عصمت (ع) استعمال شده مانند حسن بصري، سفيان ثوري و ابوهاشم كوفي". (پژوهشي در پيدايش و تحولات تصوف و عرفان، ص 159 از انوار النعمانية.)

 

کُلِيني به سند معتبر از « سدير صيرفي » روايت کرده که : روزي از مسجد بيرون مي آمدم و امام باقر (ع) داخل مسجد مي شد، حضرت دست مرا گرفت ، و رو به کعبه نمود و فرمود : « اي سدير! مردم از جانب خداوند مأمور شده اند که بيايند و اين خانه را طواف کنند و به نزد ما آيند و ولايت خود را بر ما عرضه نمايند. » سپس فرمود : « يا سدير فاُريک الصادين عن دين الله. ثمّ نظر إلي ابي حنيفه و سفيان الثوري في ذلک الزمان و هم حلق في المسجد فقال : هؤلاء الصادّون عن دين الله بلا هدي من الله و لا کتاب مبين. إنّ هؤلاء الأخابث لو جلسوا في بيوتهم فجال الناس فلم يجدوا أحدا يخبرهم عن دين الله تبارک و تعالي و عن رسوله (ص) حتّي يأتونا فنخبرهم عن الله تبارک و تعالي عن رسوله » « اي سدير مي خواهي کساني را که مردم را از دين خدا جلوگيري مي کنند به تو نشان دهم؟ آنگاه به ابو حنيفه و سفيان ثوری [صوفی، که اهل تسنن از او کرامات زیادی نقل کرده اند] که در مسجد حلقه زده بودند، نگريست و فرمود: اينها کساني هستند که بدون هدايت از جانب خداوند و سندي آشکار، از دين خدا جلوگيري مي کنند. اگر اين پليدان در خانه هاي خود بنشينند و مردم را گمراه نکنند، مردم به سوي ما مي آيند و ما ايشان را از جانب خدا و رسول خبر مي دهيم » (اصول کافي ج1 ص392 چاپ بيروت) و (تحفة الاخيار ص106) و (فضايح الصوفيه ص42) و (اثني عشريه ص176) و (البدعة و التحرف ص126

 

به سند صحيح از « احمد بن محمد بزنطي » روايت کرده اند که مردي به امام صادق(ع) عرض کرد : در اين زمان قومي پيدا شده اند که به آنها صوفي مي گويند. درباره آنها چه مي فرماييد؟ امام (ع) در پاسخ فرمود : « انهم اعداءُنا فمن مال اليهم فهو منهم و يحشر معهم سيکون اقوام يدّعون حبّنا و يميلون اليهم و يتشبهون بهم و يلقبون انفسهم بلقبهم و يأوّلون اقوالهم ألا فمن مال اليهم فليس منّا و إنّا منهم برآء و من انکرهم و ردّ عليهم کان کمن جاهد الکفار بين يدي رسول الله (ص).» آنها ( صوفيان ) دشمنان ما هستند ، پس هرکس به آنها ميل پيدا کند از آنان است و با آنها محشور خواهد شد به زودي کساني پيدا مي شوند که ادعاي محبت ما را مي کنند و به ايشان نيز تمايل نشان مي دهند ، خود را به ايشان تشبيه نموده و لقب آنان را بر خود مي گذارند و گفتارشان را تأويل مي کنند . بدان که هرکس به ايشان تمايل نشان دهد ؛ از ما نيست و ما از او بيزاريم و هرکس آنها را رد کند مانند کسي است که در حضور پيامبر (ص) با کفار جهاد کرده است.» (اثني عشريه/ص33) و (سفينة البحار چاپ فراهاني ج2 ص57 و در چاپ اسوه قم ج5 ص 197) و (انوار نعمانيه سيد نعمت الله جزايري ج2 ص293 چاپ تهران) و ( منهاج البراعه علامه خوئي ج6 ص304) . ( طرائق الحقائق ج1 ص208 چاپ کتابخانه باراني) و (خيراتيه ج1 ص 36) و (البدعة و التحرف ص113) و (مصابيح الدجي ص244) و (حديقة الشيعة ص562) و (کشکول علامه بحراني ج3 ص229) و (فضايح الصوفيه ص35) و (بين التصوف و التشيع ص584 چاپ بيروت) و (صفوة الاخيار ص238 چاپ مشهد) و الفصول التامه رازي

 

دقت کنیم: موسس صوفیه در میان مسلمانان، ابوهاشم، در واقع اهل شامِ از پیش مسیحی بود که جولانگاه طوایفی چون بنی امیه از بزرگترین دشمنان آل محمد علیهم السلام بود. همچنين شایان تذکر است که اول خانقاهي که براي صوفيان بنا کردند در "رمله" شام بود که به وسيله يک امير ترسا و نصراني یعنی مسیحی ساخته شده بود. (جامي، نفحات‌الانس، ص 31)

 

پس ابوهاشم سنی که مانند رهبانان مسیحی لباس پشمی می پوشید و مانند مسیحیان معتقد به اتحاد و ... بود، اهل شام یا همان جولانگاه بنی امیه، از مراکز مسیحیت بود و اول خانقاه هم توسط یک مسیحی بنا شد ...

 

برای بررسی اصل و نسب مسیحی بنی امیه و پایگاه آنان در شام به مقاله ی مباهله در این سایت رجوع شود.

 

بعدها تصوف توسط اشخاص شهیری چون محیی الدین ابن عربی و جلال الدین رومی بلخی معروف به مولوی که از صوفیان اهل تسنن بودند توسعه یافت و به مرور اصطلاحا عرفان نیز نامیده شد که به تدریج درون برخی از شیعه هم نفوذ نمود ...

 

جالب توجه است که به مرور زمان  برخی از به اصطلاح دانشمندان میستیسیزم Mysticism، اعم از عرفان رمز آلود و سحرآلود یهودی موسوم به کابالا Kabbalah و عرفان سرآلود ... مسیحی موسوم به ناستیسیزم یا گنوسیزم Gnosticism و عرفان و تصوف، مسلمانان به شباهتهای پنهانی و عمیق و کپی برداری های این مکاتب –-که بدعت و انحراف از مسیر تعالیم پیامبران الاهی علیهم السلام می باشند- از یکدیگر اعتراف نموده اند.

 

ادامه دارد ...

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

از مسیحیت بیشتر بدانیم

یک شنبه، 10 آبان 1394
image
  مبشرین کلیسا دائما اسلام را متهم به قوانینی ضد زن میکنند .   و برای اثبات این اتهام تصاویری از زن در نگاه افراط گرایان به تصویر میکشند .   این در حالی است که در اسلام سفارش بسیاری به پاسداشت مقام زن شده است .   اما...
یک شنبه، 29 شهریور 1394
image
      خشونت یکی از نسبت های   باطلی ست که به طور مداوم مبشرین مسیحی و رسانه های غربی در باره اسلام به کار می برند . پاپ بندیکت شانزدهم در اولین سخنرانی خود در آلمان اسلام را دین خشونت نامید . دانمارک با کشیدن...

نحوه جستجو در سایت

1- اینجا کلیک نمایید.

2- عبارت مورد نطر خود را وارد نمایید.

3- اگر بدنبال مقاله ی یا جمله ی مشخصی هستید در قسمت "تنظیمات کلید واژه"، "عبارت دقیق" را انتخاب نمایید.

4- در قسمت "صافی جستجو بوسیله"، فقط "صفحات" را تیک بزنید.

5- به روی دگمه "جستجو" کلیک نمایید.

سوالات متداول

معرفي محصولات

 

 

مجموعه جزوات بررسی های تحلیلی و منصفانه پیرامون مسیحیت تألیف استاد دکتر فریدونی و کتاب محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین وعده انجیل از گروه پدر مهربان به چاپ رسیدند.

شماره تماس: 

از داخل ايران 09352404609

از خارج 9352404609-98

همچنین کتاب از فریب تا رهایی توسط مؤسسه آفاق به چاپ رسید.

تلفن تماس

22847035

22847786