نام کاربری:   کلمه عبور:        کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  |  ثبت نام

معراج حضرت محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین (قسمت دوم)

  • دسته بندی ها:

 

شایان تذکر است که از اهل بیت علیهم السلام این تنها حضرت محمد صلی الله علیه و آله نبودند که به معراج برده شد در اینجا گلچینی از احادیث معراج حضرت مهدی علیه السلام، آخرین وصی حضرت محمّد صلی الله علیه و آله، عرضه می داریم و از دوستان و همراهانمان التماس می کنیم تا برای تحقق هر چه زودتر ظهور آن حضرت دعا کنند.

حکیمه خاتون عمه امام حسن عسکری علیه السلام درباره پس میلاد حضرت مهدی علیه السلام چنین می گوید.

چون روپوش از روى او برداشتم ديدم روى زمين افتاده و خدا را سجده مي كند و بر روى بازوى راستش نوشته شده: جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً (سوره اسراء(17) ، آیه 81) او را در آغوش گرفتم ديدم پاك و پاكيزه است سپس در پارچه‏اى پيچيده ام و نزد پدر بزرگوارش بردم. و ایشان زبان در دهان او نهادند و دست بر بدن او کشیدند و فرمودند:پسرم! با من سخن بگو! ایشان نيز خواندند: اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ وَ اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ‏ اللَّه وَ انَّ عَلياً اميرُ المُؤمنينَ وَلىّ اللَّه‏ سپس تمام ائمه را نام بردند تا بخودشان رسيدند، و براى دوستانش دعا كردند كه خداوند فرجشان را نزديك گرداند. آنگاه چشم گشودند.

امام عسکری علیه السلام فرمودند او را نزد مادرش ببر تا به وى سلام كند و بعد نزد من بياور. چون ایشان را نزد مادرشان بردم سلام كردند. سپس ایشان را پدرشان برگردانيدم. سپس مثل اينكه ميان من و حضرت پرده‏اى آويخته شد و من آقا را نديدم. لذا پرسيدم: آقا! مولای ما چه شد؟ فرمودند: آن كس كه از تو نزديكتر است او را برد.

سپس روز هفتم ایشان را برگردانيدند.

چون روز هفتم خدمت حضرت رسيدم سلام کردم و سپس نشستم. امام فرمودند: فرزندم را بياور! آقا را نزد پدر بردم؛ در لباس زردى پيچيده شده بود. امام با ایشان آنچنان کردند که روز اول نمودند و و زبان در دهان او نهادند و فرمودند: پسرم! تکلم کن! پس حضرت مهدی علیه السلام گفتند: أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ صلوات فرستادند بر مُحَمَّدٍ وَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ تا رسیدند به پدرشان؛ سپس خواندند : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ  وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ(سوره قصص(28) آیه 5 و 6)

آنگاه امام عسکری علیه السلام به او فرمودند: پسرم! از آنچه خداوند بر انبیاء و رسلش نازل فرمود بخوان. ایشان هم نخست صحف حضرت آدم را به زبان سريانى خواندند و بعد كتاب ادريس و نوح و هود و صالح و صحف ابراهيم و تورات موسى و زبور داود و انجيل عيسى و قرآن جدم رسول الله صلى اللَّه عليه و آله را خواندند. سپس قصص انبياء و مرسلين را تا زمان خود حكايت نمودند.

چهل روز پس از تولدشان كه خدمت امام حسن عسكرى عليه السّلام رسيدم، ديدم مولى صاحب الزمان در خانه راه مي روند. صورتى نيكوتر و زبانى فصيح‏تر از صورت و زبان او نديده بودم. امام به من فرمودند: اين مولود در پيشگاه الله عزوجل بسيارعزيز است.

گفتم: آقا! او چهل روز دارد در حالیکه چنین چیزی می بینم. حضرت فرمودند: ما جمیع اوصیاء رشد يك روزمان با رشد ديگران در يك هفته و رشد يك هفته مان با رشد يكساله ديگران برابر است.

 پس برخاستم و سر ایشان را بوسيدم و به خانه برگشتم . باز كه آمدم جویای ایشان شدم. ایشان را نديدم. از آقایم ابا محمد (امام حسن عسکری) علیه السلام پرسیدم مولایمان چه شد؟ فرمودند:ای عمه، او را سپردم به كسى كه مادرموسى فرزندش را به او سپرد. سپس فرمودند:

چون خداوند مهدى اين امت را به من موهبت فرمود، دو فرشته فرستاد و او را به سرا پرده عرش الهى بردند تا درپیشگاه الله عزوجل قرار گرفته شد و خداوند به او فرمود: اى بنده من مرحبا و آفرين بر تو باد به يارى كردن دين من و آشکار کردن امر من و هدایت بندگانم! بوسيله تو بندگانم را مؤاخذه ميكنم و بوسیله تو عطا می کنم و آنها را به تو مى‏بخشم و با خشم تو عذاب ميكنم. ای دو فرشته او را بازگردانید به پدرش بازگرداندنی مهربانانه ؛ برسانیدش كه او در ضمان(کفالت) و كَنَف حفظ من وتحت مراقبت من است تا زمانى كه به دست او حق محقق و باطل نابود شود و دين همواره از آن من است. (از بحارالانوار ج 13 از چاپ کمپانی )

 

احادیث مربوط به معراج های پیامبر بسیار حیرت انگیز و زیبا و متعدد می باشد ما در این جا فقط گلچینی از آنها  را نقل کرده ایم. نکته قابل توجه دیگر اینست که  معراج محمد و آل محمد صلی الله علیهم اجمعین در تمام مسیر با جسم و روح توأماً بوده است و این تنها مختص ایشان می باشد:

 

...و معراج پيامبر صلى الله عليه و آله تا آسمان هفتم و از آنجا تا سدرة المنتهى و از آنجا تا حجب نور و اقرار به مناجات خدا با او و اين عروج بوسيله جسم و روح او بوده در حال كمال صحت و واقعيت نه در خواب و بوسيله رؤيا و اين عروج نه براى آن بود كه خداوند در آن مكان قرار داشت زيرا خداوند منزه است از احتياج به مكان بلكه عروج براى اين بود كه موجب افزايش مقام و شخصيت آن جناب بشود و تا به او ملكوت آسمانها را نشان دهند چنان كه ملكوت زمين را نشان دادند و در آنجا مشاهده از عظمت خداى متعال و به امت خويش خبر دهد از آيات و علامات كه بر فراز آسمانها ديده...(علامه مجلسی ، بحار الانوار ج 4)

 

در حالیکه از امام رضا عليه السّلام منقول است كه "مشتبه نشد امر (کشته شدن) احدى از انبیاء و حجتهاى خدا بر مردم، به غير از عيسى بن مريم عليه السّلام، زيرا او را از زمين در حالی که زنده بود بالا بردند و روحش را در ميان آسمان و زمين قبض كردند، و چون به آسمان رسيد حق تعالى روحش را به بدنش برگردانيد، چنانچه خداوند فرمايد: انّى متوفّيك و رافعك الىّ..." (عیون اخبار الرضا ج1، بحار الانوار ج 25، خصال ج 2 ، حیات القلوب و...)

 

احادیث معراج و عظمت اهل بیت علیهم السلام تنها در کتب شیعه نقل نشده است بلکه هم در کتب اهل کتاب و  هم در کتب اهل تسنن آمده است؛ و چه دردناک است که برای نمونه از معتبرترین راویان از دیدگاه اهل تسنن من جمله عبدالله ابن عمر خطاب این حقیقت نقل شده است و هنوز اهل تسنن منکر آن می باشند!!! بار دیگر متذکر می شویم که همانطور که پس از حضرت عیسی علیه السلام تعلیمات آن حضرت مهجور واقع شد و  منصب وصی ایشان غصب گردید و در نتیجه مسیحیت پولسی خلق شد در اسلام نیز تعالیم حضرت محمد صلی الله علیه و آله بوسیله گروهی که پیرو غاصبان منصب اوصیاء آن حضرت شدند مهجور واقع شد و در نتیجه اسلام به اصطلاح اهل تسنن خلق گردید.

 

به عنوان نمونه عبد اللَّه بن عمر بن خطّاب گويد: رسول خدا [صلّى اللَّه عليه و آله] فرمود: همانا خداى عزّ و جلّ در آن شب كه به گردشى شبانه برده شدم (معراج) به من وحى فرمود: اى محمّد چه كسى را در زمين ميان امّتت به جاى خود گذاشتى؟- در حالى كه خدا خود بدان آگاه‏تر بود.عرض كردم: پروردگارا برادرم را.فرمود: اى محمّد علىّ ابن ابي طالب را؟ عرض كردم: بلى اى خداى من.

فرمود: اى محمّد من ابتدا از مقام ربوبيّت نظرى بر زمين افكندم و تو را از آن اختيار كردم، هيچ گاه يادى از من نمى‏شود مگر اينكه تو نيز با من ياد كرده شوى، من خود محمودم و تو محمّد، سپس نظرى ديگر بر زمين افكندم و از آن علىّ بن أبى طالب را برگزيدم و او را وصىّ تو قرار دادم، پس تو سرور پيامبران و علىّ سرور جانشينان است، سپس از اسماء خويش نامى مشتقّ ساخته بر او نهادم، «أعلىّ» از نامهاى من است و «علىّ» (مشتقّ آن) نام اوست، اى محمّد، من علىّ و فاطمه و حسن و حسين و امامان را از يك نور آفريدم سپس ولايت ايشان را بر فرشتگان عرضه داشتم، هر كه آن را پذيرفت از مقرّبين گرديد و هر كه آن را ردّ نمود به كافران پيوست، اى محمّد اگر بنده‏اى از بندگانم مرا چندان پرستش كند تا رشته حياتش از هم بگسلد و پس از آن در حالى كه منكر ولايت آنان است با من روبرو شود، او را در آتش دوزخ خواهم افكند.

سپس فرمود: اى محمّد آيا مايلى آنان را ببينى؟ عرض كردم: بلى.

فرمود: قدمى پيش گذار. من قدمى جلو نهادم، ناگاه ديدم علىّ بن أبى طالب و حسن و حسين و علىّ بن الحسين و محمّد بن علىّ و جعفر بن محمّد و موسى بن جعفر و علىّ بن موسى و محمّد بن- علىّ و علىّ بن محمّد و حسن بن علىّ آنجا بودند و حجّت قائم همانند ستاره‏اى درخشان در ميان آنان بود. پس عرض كردم: پروردگار من اينان چه كسانى‏اند؟ فرمود: اينان امامان هستند و اين يك نيز قائم است كه حلال‏كننده حلال من و حرام دارنده حرام من است، و از دشمنان من انتقام خواهد گرفت، اى محمّد او را دوست بدار كه من او را دوست مى‏دارم و هر كس را كه او را دوست بدارد نيز دوست مى‏دارم.

 

امام رضا علیه السلام به جاثلیق، یکی از علمای اهل کتاب زمان خویش، فرمودند: ...و در ضمن قبول دارى كه از جمله مطالب عيسى در باره خودش، اين است كه فرموده: «اى حواريّون! براستى و صداقت برايتان مى‏گويم: هيچ كس به آسمان نخواهد رفت جز آنكه از آن فرود آمده مگر آن شتر سوار، خاتم الأنبياء، كه او به آسمان صعود مى‏كند و فرود مى‏آيد»، نظرت در باره اين سخن چيست؟

جاثليق گفت: اين سخن عيسى است و ما آن را انكار نمى‏كنيم...( عيون أخبار الرضا علیه السلام  جلد‏1 باب 12)

 

با توجه به اصل تحریفات شایان تذکر است که جمله ای مشابه به این عبارت که حضرت رضا علیه السلام فرمودند در انجیل یوحنا فصل 3 عبارت 13 موجود استشایان تذکر است که در عبارتی امام رضا علیه السلام به آن اشاره فرمودند معراج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم مقصود می باشد که جالب است دقت کنیم که در عبارت باقی مانده کنونی، عمداً "خاتم الانبیاء شترسوار" حذف شده است!

 

همچنین امام رضا علیه السلام خطاب به دو تن از علمای اهل کتاب گفتاری از اشعیای نبی را متذکر شدند که پیشگویی کرده بود: اى مردم! من تصوير آن شخص سوار بر درازگوش را ديدم در حالى كه لباسهائى از نور بر تن داشت و آن شتر سوار را ديدم كه نورش همچون نور ماه بوده»؟

و نیز امام رضا علیه السلام به رأس الجالوت فرمودند:

... و شعیا ى پیامبر علیه السلام طبق گفته تو و دوستانت در تورات گفته است: «دو سوار را مى‏بينم‏ كه زمين برايشان مى‏درخشد، يكى از آنان سوار بر درازگوشى است و آن ديگرى سوار بر شتر»(رجوع شود به سفر اشعیای نبی علیه السلام فصل 21 ، عبارت 7) سوار بر درازگوش و سوار بر شتر، كيستند؟

رأس الجالوت گفت: آنان را نمى‏شناسم، معرّفى‏شان كن.

حضرت علیه السلام فرمودند: آن كه بر درازگوش سوار است، عيسى عليه السلام است و آن شترسوار محمد صلى الله عليه و آله است، آيا اين مطلب تورات را منكر هستى؟

 گفت: نه، انكار نمى‏كنم.( عيون أخبار الرضا علیه السلام  جلد‏1 باب 12)

برخی از جملاتی که امام رضا علیه السّلام از کتاب عهدین(کتاب مقدس) آن عصر به آنها اشاره می فرمایند، اینک در مجموعه کتاب عهدین این زمان که مسیحیت پولسی آن را منتشر ساخته است یا با تغییراتی وجود دارند یا در برخی مواردعیناً باقی مانده اند یا کاملاً حذف شده اند. هرچند عبارات اشاره شده توسط امام رضا علیه السلام دربارۀ دو پیامبر موعود که یکی مرکبش الاغ می بود یعنی حضرت عیسی علیه السلام و دیگری مرکبش شتر یعنی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، عینا باقی نمانده اند و در نتیجه غصب منصب وصایت دستخوش تحریف و تبدیل گشته اند لیکن هنوز بارقه ای از نور این بشارات در سفر اشعیای نبی علیه السلام فصل بیست و یکم عبارت هفتم می درخشد:

...و چون سوار ی بر الاغ را مشاهده کرد و سواری بر شتر را، آنگاه به دقت تمام توجه بنماید.

این عبارت از جمله پیشگویی های آینده بود که به اشعیای نبی وحی شده بود و بشارت آمدن حضرت عیسی علیه السلام سوار بر الاغ و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم سوار بر شتر را داده بود.

در انجیل یوحنا، فصل 12 عبارت 14 آمده است که حضرت عیسی علیه السلام بر الاغی سوار بودند و مسلماً تردیدی در تاریخ در مورد اینکه مرکب حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم شتر بود وجود ندارد.

شایان تذکر است که حتی در همین عبارت سفر اشعیا نیز ترجمه های متفاوتی وجود دارند؛ در ترجمه انگلیسیKJV به ارابه ای از الاغان و ارابه ای از شتران اشاره شده است: “ a chariot of asses and a chariot of camels”. در حالیکه در نسخه انگلیسی DRC به یک شخص سوار بر الاغ و یک شخص سوار بر شتر اشاره شده است: “a rider upon an ass, and a rider upon a camel”. جالب اینکه در ترجمه های فارسی نیز مانند ترجمه قدیم کتاب مقدس فارسی (OPV) نیز از لفظ جمع استفاده شده است: " فوج الاغان وفوج شتران ". افسوس و صد افسوس که هنوز تحریفات با ابزارهای گوناگون من جمله ابزار ترجمه همچنان ادامه دارد.

 

جای بسی تأسف است که افرادی شیطان صفت کتابهای مقدس پیشین را تحریف کردند البته شایان تذکر است که به گواهی تاریخ آخرین کتاب آسمانی یعنی قرآن از تحریف مصون مانده است چنانچه خداوند در قرآن نیز وعده داده است:

إِنَّا نحنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لحَافِظُونَ

یقینا ما قرآن را نازل كرديم و بی تردید ما بطور قطع نگهدار آنيم! (قرآن کریم، سوره حجر(15)، آیه 9)

این وعده قرآنی نه تنها در ظاهر قرآن محقق شده است و طی قرون و اعصار فقط یک قرآن وجود داشته است در حالیکه صدها نسخه متفاوت از کتب انبیای پیشین عرضه شده اند بلکه باطن و اسرار قرآن نیز به تفسیر و تبیین محمد و آل محمد صلی الله علیهم اجمعین و نگهبانی حضرت مهدی علیه السلام همچنان پا برجاست.

چنانچه قبلا متذکر شدیم تمام پیامبران پیروان خود را به اطاعت از حضرت محمد و اهل بیتشان صلی الله علیهم اجمعین امر کرده بودند که در نوشتارهای دیگری در این سایت به آن پرداخته ایم .

واضح است که مسیر بشریت از ابتدا، پذیرش ولایت حضرت محمد و اهل بیتشان صلی الله علیهم اجمعین بوده است که خداوند اطاعت از آنها را - به عنوان کاملترین و بهترین مخلوقات- قرین و برابر اطاعت از خودش معنا کرده است:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم‏...

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [اوصياى پيامبر] را (قرآن کریم، سوره نساء(4) آیه 59)

 و حاکمیت آنها در آخرالزمان که بشریت را متحد خواهد کرد تجلی حاکمیت خدا خواهد بود:

...وَ اللَّهُ يُؤْتي‏ مُلْكَهُ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ (قرآن کریم، سوره بقره(2)، آیه 247)

...و  خداوند پادشاهی اش را به هر که بخواهد عطا می کند و خداوند واسع و علیم است.(قران کریم، سوره بقره(2)، آیه 247)

إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ

همانا زمين از آن خداست، و آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد، واگذار مى‏كند و سرانجام براى متقین است(قرآن کریم، سوره اعراف(7)، آیه 128)

آری، خداوند علیم حکیم ، راه  شرافت ، عزت و  هویت انسانی -راه به سوی ابدیت- را بیان کرده است.

تصدیق و اقرار و تواضع در برابر ولایت حضرت محمد و خاندان مطهرشان صلی الله علیهم اجمعین، تنها صراط مستقیم به سوی عبودیت و همان رستگاری ابدی ای ست که هدف خلقت بشر می باشد و آنانی که با اطاعت از محمد و آل محمد صلی الله علیهم اجمعین خود را در معرض رحمت لایتناهی الهی قرار دهند به این هدف خلقت نایل می شوند و اگر نه...

إِلَّا مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَ لِذَالِكَ خَلَقَهُمْ  وَ تَمَّتْ كلمَةُ رَبِّكَ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ

مگر كسى را كه پروردگارت رحم كند و براى همين آنها را آفريد؛ و کلام پروردگارت تمام و قطعى شده: یقیناً جهنّم را از جمیع جنّ و انسان (سركش و  طاغی)  پر خواهم كرد! (قرآن کریم، سوره هود (11) آیه 119).

 معراج حضرت محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین (قسمت اول)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از مسیحیت بیشتر بدانیم

یک شنبه، 10 آبان 1394
image
  مبشرین کلیسا دائما اسلام را متهم به قوانینی ضد زن میکنند .   و برای اثبات این اتهام تصاویری از زن در نگاه افراط گرایان به تصویر میکشند .   این در حالی است که در اسلام سفارش بسیاری به پاسداشت مقام زن شده است .   اما...
یک شنبه، 29 شهریور 1394
image
      خشونت یکی از نسبت های   باطلی ست که به طور مداوم مبشرین مسیحی و رسانه های غربی در باره اسلام به کار می برند . پاپ بندیکت شانزدهم در اولین سخنرانی خود در آلمان اسلام را دین خشونت نامید . دانمارک با کشیدن...

نحوه جستجو در سایت

1- اینجا کلیک نمایید.

2- عبارت مورد نطر خود را وارد نمایید.

3- اگر بدنبال مقاله ی یا جمله ی مشخصی هستید در قسمت "تنظیمات کلید واژه"، "عبارت دقیق" را انتخاب نمایید.

4- در قسمت "صافی جستجو بوسیله"، فقط "صفحات" را تیک بزنید.

5- به روی دگمه "جستجو" کلیک نمایید.

سوالات متداول

معرفي محصولات

 

 

مجموعه جزوات بررسی های تحلیلی و منصفانه پیرامون مسیحیت تألیف استاد دکتر فریدونی و کتاب محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین وعده انجیل از گروه پدر مهربان به چاپ رسیدند.

شماره تماس: 

از داخل ايران 09352404609

از خارج 9352404609-98

همچنین کتاب از فریب تا رهایی توسط مؤسسه آفاق به چاپ رسید.

تلفن تماس

22847035

22847786