نام کاربری:   کلمه عبور:        کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  |  ثبت نام

حقایقی پنهان از واقعه فاطیما(قسمت پنجم)

  • ایجاد شده توسط maseeh در 22 مهر 1389
  • دسته بندی ها:

خانواده مقدس

پیش از آنکه ببینیم مسلمانان چه نگرشی درباره حضرت مریم سلام الله علیها دارند به نکته دیگری اشاره می کنیم: گزارش شد که بانوی تجلی های فاطیما درباره معصومیتش و درباره یک خانواده مقدس صحبت کرد. با توجه به آنچه پیشتر بررسی کردیم معصومیت حضرت مریم سلام الله علیها در واقع در زمان تجلی ها در فرآیند ایجاد شدن توسط کلیسای کاتولیک بود.

 و اما درباره خانواده مقدس که کلیسای کاتولیک اصرار دارد که آن را یوسف و مریم و عیسی معرفی کند: اول آنکه یوسف پدر عیسی نبود پس آنها یک خانواده واقعی نبودند. دوم اینکه یوسف بنا بر مفهوم گناه نخستین مانند مریم- که تا چند سال پیش از تجلی های فاطیما گناهکار به حساب می آمد- گناهکار محسوب می شود. پس بنا بر اصول و قواعد کاتولیک یوسف و مریم و عیسی نمی توانند یک خانواده مقدس و مطهر باشند و این در حالی ست که قرآن مقدس درباره اهل بیت یعنی حضرت محمد حضرت علی حضرت فاطمه  و امام حسن و امام حسین علیهم السلام و نه امام معصوم از نسل امام حسین علیه السلام می فرماید:

إنّما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم‏ تطهيرا

همانا خداوند اراده کرده است که پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و شما را مطهر سازد، تطهیری کامل.(قرآن کریم؛ سوره احزاب (33)؛ آیه 33)

حتی سنی ها هم نقل کرده اند که این آیه مانند بسیاری آیات دیگر  در قرآن درباره حضرت علی و حضرت فاطمه و خانواده ایشان علیم السلام نازل شده است. در اینجا ما یک روایت سنی در این زمینه بسنده می کنیم:

ابن عباس گفته است" من دیدم که پیامبر خدا برای هفت ماه هر روز زمان نماز به در خانه علی بن ابیطالب می آمد و می فرمود : سلام، درود و رحمت خدا بر شما اهل بیت. همانا خداوند اراده کرده است که پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و شما را مطهر سازد، تطهیری کامل. (الدر المنثور، جلد 5، صفحه 199)

 

شخصیت حضرت مریم سلام الله علیها از دیدگاه اسلام

اکنون اجازه دهید ببینیم که اسلام حقیقی- دین برگزیده خداوند یکتا، دین حقیقی تمامی پیامبران و اوصیاء برگزیده الهی – چگونه حضرت حوا و حضرت مریم سلام الله علیهما را معرفی کرده است.

اولا حضرت حوا سلام الله علیها در اسلام به عنوان منشأ گناه شناخته نشده است؛ در واقع در هیچ کجای قرآن مجید حضرت حوا در مورد میوه ممنوعه به تنهایی مورد خطاب قرار نگرفته است که این خود معنای عمیقی دارد؛ به جای آن در سوره بقره(2) آیات 34 تا 36 و در سوره اعراف(7) آیات 12 تا 23 حضرت آدم و حضرت حوا علیهما السلام هر دو مورد خطاب قرار گرفته اند و در سوره طه(20) آیات 117 تا 121 تنها حضرت آدم علیه السلام مورد خطاب قرار گرفته است. شایان ذکر است که حضرت آدم علیه السلام پیامبر خدا بود و او و حضرت حوا نزد مسلمان بسیار مورد احترام هستند.

ثانیا هر انسانی پاک از هر گناه به دنیا می آید و هر فردی بر مبنای اعمال خودش که در زمان بزرگسالی به عنوان یک فرد مسئول به اختیار خود انجام می دهد مورد قضاوت قرار می گیرد یعنی خود به اختیار خود  یا مرتکب گناه می شود یا نمی شود و یا توبه می کند یا نمی کند . در واقع هم سنی و هم شیعه این حدیث را از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روایت کرده اند که می فرمایند: " هر کودکی بر اساس فطرت(سرشت درونی یکتا پرستی) به دنیا می آید" این حدیث تفسیر آیه 30 سوره روم(30) قرآن کریم است.

و در مورد حضرت مریم سلام الله علیها در سوره آل عمران (3) آیه 37 آمده است که الله جل و اعلا آن بانو را پذیرفته است:

 فتقبلها ربها بقبول حسن و أنبتها نباتا حسنا و كفلها زكريا  كلما دخل عليها زكريا المحراب وجد عندها رزقا  قال يامريم أَنى لك هاذا  قالت هو من عند الله إن الله يرزق من يشاء بغير حساب

خداوند، او [مريم‏] را به طرز نيكويى پذيرفت و به طرز شايسته‏اى، او را رويانيد، رویانیدنی نیکو و كفالت او را به «زكريا» سپرد. هر زمان زكريا وارد محراب او مى‏شد، غذاى مخصوصى در آن جا مى‏ديد. از او پرسيد: «اى مريم! اين را از كجا آورده‏اى؟گفت: «اين از سوى خداست. خداوند به هر كس بخواهد، بى حساب روزى مى‏دهد

 و در همان سوره در آیه 42 آمده است:

و إذ قالت الملئكة يامريم إن الله اصطفئك و طهرك و اصطفئك علىَ نساء العالمين

و آن هنگام که فرشتگان گفتند: «اى مريم! خدا تو را برگزيده و مطهر ساخته و بر زنان عالمیان، برترى داده است.

 

این مسئله، امر پیچیده ای نیست که بسیار هم ساده است؛ تنها یک خالق و رب وجود دارد، الله یکتا که به هیچ وجه نِد و شبیهی ندارد. او از میان خلایق خاصش عده خاصی را برگزیده است و حضرت مریم سلام الله علیها نیز یکی از افراد خاص و پاک است که از میان زنان عالمیان در زمان خودش برگزیده شد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از آیات قرآن کریم کلماتی همچون "عالمیان" برای اشاره به مردم در زمان معینی استعمال شده است. برای مثال در سوره بقره(2) آیه 47 الله عز و جل با استفاده از افعال ماضی به بنی اسرائیل یادآوری می کند که او آنها را قبلا انتخاب کرده بود و بر عالمیان برتری داده بود و به آنها نعمت های بسیار عطا کرده بود که در ادامه آن نعمت ها را بر می شمارد. اما بنی اسرائیل آنچنان ناسپاس و نافرمان بودند که در آیه 61 خداوند درباره آنها می فرماید:

 ...  و ضربت عليهم الذلة و المسكنة و باءو بغضب من الله ذلك بأنّهم كانوا يكفرون بايات الله و يقتلون النبين بغير الحقّ‏ِ ذلك بما عصوا و كانوا يعتدون

... و (مهر) ذلت و خواری، بر پيشانى آنها زده شد و گرفتار خشم خدايى شدند چرا كه آنان نسبت به آيات الهى، كفر مى‏ورزيدند و پيامبران را به ناحق مى‏كشتند. اينها به خاطر آن بود كه گناهكار و متجاوز بودند.

بنابراین واضح است که آنها در میان مردم و عالمیان زمان خود برگزیده شده بودند اما نافرمانی و ظلم آنها باعث شد جایگاه خود را از دست بدهند. در نتیجه کلمه "عالمیان" در آیه 47 به هیچ وجه معنای انسانها از آغاز تا پایان را نمی دهد و تنها به معنای انسانهای آن عصر است.

 

شخصیت حضرت فاطمه سلام الله علیها از دیدگاه اسلام

پس حضرت مریم سلام الله علیها از سوی خداوند پاک و مطهر گشت و از میان زنان زمان خود برگزیده شد؛ اما شیعه و سنی هر دو روایت کرده اند که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر زنان عالمیان از ابتدا تا انتها برتری داده شدند یعنی حضرت فاطمه سلام الله علیها بالاترین جایگاه ممکن را در میان زنان- زنان گذشته، حال و آینده- دارا هستند. به عنوان نمونه چند حدیث سنی را که سنیان معمولا دوست ندارند آشکار شود بیان می کنیم.

بخاری حدیث 4.819

از عایشه روایت شده است که:

رسول الله صلی الله علیه و آله به حضرت فاطمه که در حال گریستن بر بالای بستر پدر بودند فرمودند:" آیا خشنود نیستی که تو سیده زنان بهشت یا سیده تمام زنان مومن هستی؟ "

از ابن عباس نقل شده است که رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند:

"چهار زن بانوان عالمیان هستند: مریم، آسیه(همسر فرعون)، خدیجه و فاطمه. و برترین ایشان فاطمه است." (تفسیر سنی الدر المنثور )

جوینی سنی در کتاب فرائد السمطین حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله روایت کرده است:

و اما ابنتی فاطمة فانها سیدة نساء العالمین من الاولین و الاخرین و هی بضعة منی و هی نور عینی و هی ثمرة فؤادی و هی روحی التی بین جنبی و هی الحوراء الانسیه.

و اما دخترم فاطمه، پس همانا او سرور زنان عالمیان از گذشتگان و آیندگان است و او پاره ای از من و نور چشم من و میوه دل من است. او روح من است که در میان دو پهلوی من جای دارد.او حوریه ای[ بهشتی] در قالب بشر است.

متی قامت فی محرابها بین یدی ربها جل جلاله زهر نورها لملائکة السماء کما یزهر نور الکواکب لاهل الارض و یقول الله عزوجل لملائکته: یا ملائکتی انظروا فاطمة سیدة امائی قائمة بین یدی ترتعد(ترعد) فرائضها من خیفتی و قد اقبلت بقلبها علی عبادتی اشهدکم انی قد امنت شیعتها من النار

هر وقت در محراب عبادتش در مقابل پروردگارش می ایستد، نورش برای فرشتگان آسمان درخشش دارد، همانند نور ستارگان آسمان که برای مردم زمین می درخشد.در این هنگام ، خدای عزوجل به فرشتگانش می فرماید: ای فرشتگان من! نگاه کنید به بنده من فاطمه که سرور همه بندگان من از جنس زنان می باشد. به او نگاه کنید که چگونه ما بین پهلو و شانه هایش از خوف عظمت من می لرزد و با قلبش به عبادت من روی آورده است.

 شما ملائکه را شاهد می گیرم که شیعیان او را از آتش دوزخ در امان داشتم. (فرائد السمطین ج 2 ص 34 -35 (بیروت، طبع محمودی)، سند شیعی: أمالي الصدوق، ص 113 و...)

واژه فاطمه در عربی از فعلی گرفته شده است که معنای جدا کردن و دور ساختن می دهد. حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند که دخترشان به این سبب فاطمه نام گرفتند که الله جل و اعلا او و کسانی که او را دوست می دارند از آتش جهنم دور ساخته است. (بحار الانوار، ج 43 ص 12 تا 16؛ ارشاد القلوب ج 2 ص 232؛ عیون اخبار الرضا؛ علل الشرایع و ...)

حضرت محمد صلی الله علیه و آله همچنین فرمودند که نور فاطمه پیش از آفرینش آسمانها و زمین آفریده شد ... و پیروان و شیعیان او از آتش جهنم در امان خواهند بود و دشمنان او از رحمت محروم خواهند گشت...(بحار الانوار ج 43 ص 4 و ...)

 ای خدا! به نام حضرت فاطمه سلام الله علیها از تو می خواهیم تا در ظهور با شکوه مهدی فاطمه علیه السلام تعجیل فرمائی؛ ظهوری که حضرت محمد صلی الله علیه و آله درباره آن می فرمایند:

عیسی به سرزمین مقدس در گردنه ای که آن را افیق می نامند نزول خواهد کرد و وارد بیت المقدس خواهد شد در حالیکه مردم در حال (آماده شدن برای) نماز صبح هستند و حضرت مهدی علیه السلام عقب خواهند رفت ولی عیسی ایشان را به پیش می فرستد و نماز را پشت سر آن حضرت بر اساس شریعت محمد به جا می آورد و می فرماید: شما اهل بیتی هستید که شایسته نیست کسی بر شما پیشی بگیرد. ( اسناد شیعه: منتخب الاثر ص 316 ، یوم الخلاص ص 552 ، کشف الغمه ج 3، ملاحم الفتن ص 67 و 77 ،الزام الناصب ص 53، 100، 257  و ... اسناد سنی : صواعق المحرقه ص 162 ، مسلم جلد یک ص 107 و 108 و جلد هشت ص 197، 198 و ...)

در اين سايت براي استخراج آيات و روايات غالبا از دو نرم افزار "گنجينه روايات نور "و "جامع التفاسير نور "  اثر مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي استفاده مي شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

از مسیحیت بیشتر بدانیم

یک شنبه، 10 آبان 1394
image
  مبشرین کلیسا دائما اسلام را متهم به قوانینی ضد زن میکنند .   و برای اثبات این اتهام تصاویری از زن در نگاه افراط گرایان به تصویر میکشند .   این در حالی است که در اسلام سفارش بسیاری به پاسداشت مقام زن شده است .   اما...
یک شنبه، 29 شهریور 1394
image
      خشونت یکی از نسبت های   باطلی ست که به طور مداوم مبشرین مسیحی و رسانه های غربی در باره اسلام به کار می برند . پاپ بندیکت شانزدهم در اولین سخنرانی خود در آلمان اسلام را دین خشونت نامید . دانمارک با کشیدن...

نحوه جستجو در سایت

1- اینجا کلیک نمایید.

2- عبارت مورد نطر خود را وارد نمایید.

3- اگر بدنبال مقاله ی یا جمله ی مشخصی هستید در قسمت "تنظیمات کلید واژه"، "عبارت دقیق" را انتخاب نمایید.

4- در قسمت "صافی جستجو بوسیله"، فقط "صفحات" را تیک بزنید.

5- به روی دگمه "جستجو" کلیک نمایید.

سوالات متداول

معرفي محصولات

 

 

مجموعه جزوات بررسی های تحلیلی و منصفانه پیرامون مسیحیت تألیف استاد دکتر فریدونی و کتاب محمّد و آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین وعده انجیل از گروه پدر مهربان به چاپ رسیدند.

شماره تماس: 

از داخل ايران 09352404609

از خارج 9352404609-98

همچنین کتاب از فریب تا رهایی توسط مؤسسه آفاق به چاپ رسید.

تلفن تماس

22847035

22847786